dimarts, 21 d’octubre del 2008

Des de Suècia, amb interès

Els catalans hauríem de mirar-nos més de prop el que es cou per Escandinàvia. Per més que hi faci fred, són un conjunt de països civilitzats, democràtics i socialment avançats dels quals podem extreure lliçons de prou utilitat. De fet, no és tan difícil de fer una comparació entre aquests països i les societats ibèriques. Com als nostre verals, a la zona hi ha hagut, històricament, dues potències enfrontades -Suècia i Dinamarca- i unes quantes nacions menors -Noruega i Finlàndia, però també Islàndia, les Fer-Oer, etc.- normalment ocupades pels seus veïns. L'emancipació lingüística dels petits és molt recent, i no ha estat fins l'expansió de l'anglès com a llengua franca que s'han reduït les pretensions hegemòniques dels germans grans de la regió.

El CUSC-UB i la Xarxa CRUSCAT-IEC hem muntat un parell d'actes per acostar-nos a una d'aquestes societats, concretament la sueca. Els propers dies 23 i 24 d’octubre la Professora Inger Lindberg, de la Universitat d'Estocolm, impartirà les següents conferències:

Dijous 23 d’octubre , 18.00 - 20.00h: LANGUAGE TEACHING AND LEARNING IN SWEDEN Aula 0.1 – Edifici Josep Carner

Divendres 24 d’octubre , 10.00 - 12.00h LINGUISTIC INTEGRATION OF ALLOGLOT STUDENTS IN THE SWEDISH EDUCATIONAL SYSTEM Aula 0.1 – Edifici Josep Carner

Inger Lindberg és professora a la Universitat d’Estocolm, i també investigadora de l’Institut «Swedish as a Second Language in Education and Research». Ha treballat i treballa sobre diversos aspectes del multilingüisme a Suècia, especialment en relació amb l'ensenyament i l'aprenenatge del suec per part d'al·loglots.